MSI

LAPTOP

Garantiservice direkt till servicepartner

Upprätta ditt serviceärende direkt genom serviceformuläret nedan.

Infocare felanmälningsportal

  • För snabbast möjliga servicetid ber vi dig att registrera din service direkt hos vår samarbetspartner InfoCare.
  • Inom 1-3 vardagar får du en förbetald frakthandling så att du kan returnera produkten fraktfritt till InfoCare.
  • Produkten skickas direkt till verkstad utan mellanhänder.
  • Viktigt! Kom ihåg att bifoga kvittokopia och emballera produkten väl så att den klarar postens transport. Transportskador som uppstår pga bristfällig emballering täcks inte av garanti.

Defekt vid leverans

Om din produkt är defekt inom 8 dagar från köptillfället vänligen kontakta vår kundtjänst på telefon 031-710 20 20 för att göra en defekt vid leverans-anmälan. Den defekta produkten skall returneras i samma skick som den levererades i vid mottagandet. Med samma skick menas att produkten skall returneras med original emballage tillsammans med alla tillbehör.


MODERKORT

Tyvärr kan det hända att komponenter går sönder under garantitiden. 

Instruktioner för att felanmäla en produkt:

  1. Logga in på ditt konto och klicka på ”Konto” i rullmenyn uppe i högra hörnet.
  2. Klicka på ”Orderöversikt och retur” under Mina ordrar.
  3. Leta upp ordern med den aktuella artikeln genom att söka i mina ordrar. Klicka på ordernumret.
  4. Klicka på ”Returnera en vara” uppe till höger.
  5. Välj vilken produkt du vill returnera och antal.
  6. Klicka på ”Returnera valda produkter”
  7. Välj den returorsak som bäst passar in på ditt ärende och ange felbeskrivning. Ju utförligare du är i din beskrivning ju lättare är det att göra en korrekt bedömning av ditt ärende. Serienummer ska anges om möjligt.
  8. Klicka på ”Gå vidare”
  9. Välj önskad returadress.
  10. Klicka på ”Skicka returanmälan”.
  11. Du kommer att få information tillsänt dig via mail hur du går vidare med din retur. Om returen godkänds utan att du behöver skicka in produkten kommer du att få en kreditfaktura direkt till den mailadress du angett för faktura.


Om din returanmälan blir godkänd kommer du att erhålla ett e-mail innehållande tillvägagångssättet som följer eller begäran om komplettering. Returnera aldrig en produkt utan ett giltigt returnummer.
Konstateras din produkt som defekt enligt fabriksgarantin (inom garantitiden) så försöker vi i första hand reparera produkten. Om det inte går att reparera produkten ersätter vi dig med en ny eller likvärdig produkt. Har du egna önskemål så kan du skriva ner dessa i felbeskrivningen så tar vi hänsyn till dem i den mån vi kan.
Om vi inte hittar något fel på produkten i enlighet med din felbeskrivning kan du bli belastad en testavgift på 250:- inkl. moms samt returfrakt.


GRAFIKKORT

Tyvärr kan det hända att komponenter går sönder under garantitiden. 

Instruktioner för att felanmäla en produkt:

  1. Logga in på ditt konto och klicka på ”Konto” i rullmenyn uppe i högra hörnet.
  2. Klicka på ”Orderöversikt och retur” under Mina ordrar.
  3. Leta upp ordern med den aktuella artikeln genom att söka i mina ordrar. Klicka på ordernumret.
  4. Klicka på ”Returnera en vara” uppe till höger.
  5. Välj vilken produkt du vill returnera och antal.
  6. Klicka på ”Returnera valda produkter”
  7. Välj den returorsak som bäst passar in på ditt ärende och ange felbeskrivning. Ju utförligare du är i din beskrivning ju lättare är det att göra en korrekt bedömning av ditt ärende. Serienummer ska anges om möjligt.
  8. Klicka på ”Gå vidare”
  9. Välj önskad returadress.
  10. Klicka på ”Skicka returanmälan”.
  11. Du kommer att få information tillsänt dig via mail hur du går vidare med din retur. Om returen godkänds utan att du behöver skicka in produkten kommer du att få en kreditfaktura direkt till den mailadress du angett för faktura.


Om din returanmälan blir godkänd kommer du att erhålla ett e-mail innehållande tillvägagångssättet som följer eller begäran om komplettering. Returnera aldrig en produkt utan ett giltigt returnummer.
Konstateras din produkt som defekt enligt fabriksgarantin (inom garantitiden) så försöker vi i första hand reparera produkten. Om det inte går att reparera produkten ersätter vi dig med en ny eller likvärdig produkt. Har du egna önskemål så kan du skriva ner dessa i felbeskrivningen så tar vi hänsyn till dem i den mån vi kan.
Om vi inte hittar något fel på produkten i enlighet med din felbeskrivning kan du bli belastad en testavgift på 250:- inkl. moms samt returfrakt.


STATIONÄR

Garantiservice direkt till servicepartner

Upprätta ditt serviceärende direkt genom serviceformuläret nedan.

Infocare felanmälningsportal

  • För snabbast möjliga servicetid ber vi dig att registrera din service direkt hos vår samarbetspartner InfoCare.
  • Inom 1-3 vardagar får du en förbetald frakthandling så att du kan returnera produkten fraktfritt till InfoCare.
  • Produkten skickas direkt till verkstad utan mellanhänder.
  • Viktigt! Kom ihåg att bifoga kvittokopia och emballera produkten väl så att den klarar postens transport. Transportskador som uppstår pga bristfällig emballering täcks inte av garanti.

Defekt vid leverans

Om din produkt är defekt inom 8 dagar från köptillfället vänligen kontakta vår kundtjänst Tlf: 031-710 20 20 för att göra en DOA-anmälan. Den defekta produkten skall returneras i samma skick som den levererades i vid mottagandet. Med samma skick menas att produkten skall returneras med original emballage tillsammans med alla tillbehör.