Sony

MOBIL

Upprätta ditt serviceärende direkt genom länken nedan.

Nordic Mobile Care AB

  • För snabbast möjliga servicetid ber vi dig att registrera din service direkt hos vår samarbetspartner Nordic Mobile Care AB.
  • Du får direkt en förbetald frakthandling för att returnera produkten fraktfritt till Nordic Mobile Care AB.
  • Produkten skickas direkt till verkstad utan mellanhänder.
  • Viktigt! Kom ihåg att bifoga kvittokopia och emballera produkten väl så att den klarar postens transport. Transportskador som uppstår pga bristfällig emballering täcks inte av garanti.


PLAYSTATION

Instruktioner för att felanmäla en produkt:

  1. Logga in på ditt konto och klicka på ”Konto” i rullmenyn uppe i högra hörnet.
  2. Klicka på ”Orderöversikt och retur” under Mina ordrar.
  3. Leta upp ordern med den aktuella artikeln genom att söka i mina ordrar. Klicka på ordernumret.
  4. Klicka på ”Returnera en vara” uppe till höger.
  5. Välj vilken produkt du vill returnera och antal.
  6. Klicka på ”Returnera valda produkter”
  7. Välj den returorsak som bäst passar in på ditt ärende och ange felbeskrivning. Ju utförligare du är i din beskrivning ju lättare är det att göra en korrekt bedömning av ditt ärende. Serienummer ska anges om möjligt.
  8. Klicka på ”Gå vidare”
  9. Välj önskad returadress.
  10. Klicka på ”Skicka returanmälan”.
  11. Du kommer att få information tillsänt dig via mail hur du går vidare med din retur. Om returen godkänds utan att du behöver skicka in produkten kommer du att få en kreditfaktura direkt till den mailadress du angett för faktura.


Om din returanmälan blir godkänd kommer du att erhålla ett e-mail innehållande tillvägagångssättet som följer eller begäran om komplettering. Returnera aldrig en produkt utan ett giltigt returnummer.
Konstateras din produkt som defekt enligt fabriksgarantin (inom garantitiden) så försöker vi i första hand reparera produkten. Om det inte går att reparera produkten ersätter vi dig med en ny eller likvärdig produkt. Har du egna önskemål så kan du skriva ner dessa i felbeskrivningen så tar vi hänsyn till dem i den mån vi kan.
Om vi inte hittar något fel på produkten i enlighet med din felbeskrivning kan du bli belastad en testavgift på 250:- inkl. moms samt returfrakt.


ÖVRIGT

Instruktioner för att felanmäla en produkt:

1. Logga in på ditt konto och klicka på "Konto" i högra hörnet
2. Välj "Alla ordrar" under "Sök i din orderhistorik" och klicka på "Sök nu"
3. Leta upp ordern med den aktuella produkten och klicka på "Se" eller ordernumret
4. I övre högra hörnet kan du välja att "Returnera en vara"
5. Välj det antal som du önskar returnera (oftast 1) samt uppgifter om clearing- och bankkonto (har du inte möjlighet/anledning att fylla i kontonummer, fyller du upp fälten med nollor).
6. klicka "Returnera valda produkter"
7. Välj returorsak som passar in på ditt ärende och ange felbeskrivning samt, om du varit i kontakt med oss via e-post, ditt ärendenummer
8. Serienummer skall anges om möjligt
9. Klicka på "Välj leveransadress"
10. Kontrollera adressen
11. Klicka på "Skicka returanmälan"

Om din returanmälan blir godkänd kommer du att erhålla ett e-mail innehållande tillvägagångssättet som följer eller begäran om komplettering. Returnera aldrig en produkt utan ett giltigt returnummer.
Konstateras din produkt som defekt enligt fabriksgarantin (inom garantitiden) så försöker vi i första hand reparera produkten. Om det inte går att reparera produkten ersätter vi dig med en ny eller likvärdig produkt. Har du egna önskemål så kan du skriva ner dessa i felbeskrivningen så tar vi hänsyn till dem i den mån vi kan.
Om vi inte hittar något fel på produkten i enlighet med din felbeskrivning kan du bli belastad en testavgift på 250:- inkl. moms samt returfrakt.