Viewsonic

Följande information behövs alltid vid kontakt med tillverkare eller servicepartner

 

  • Produktnamn och modellbeteckning
  • Felbeskrivning
  • Inköpsdatum
  • Serienummer
  • Kvitto

 

Kontaktuppgifter

  • Hemsida: ViewSonic
  • Telefon: 08-579 290 45 (Service och support)
  • Övrigt: Support

Garantiärende

  1. Logga in på ditt konto och klicka på ”Konto” i rullmenyn uppe i högra hörnet.
  2. Klicka på ”Orderöversikt och retur” under Mina ordrar.
  3. Leta upp ordern med den aktuella artikeln genom att söka i mina ordrar. Klicka på ordernumret.
  4. Klicka på ”Returnera en vara” uppe till höger.
  5. Välj vilken produkt du vill returnera och antal.
  6. Klicka på ”Returnera valda produkter”
  7. Välj den returorsak som bäst passar in på ditt ärende och ange felbeskrivning. Ju utförligare du är i din beskrivning ju lättare är det att göra en korrekt bedömning av ditt ärende. Serienummer ska anges om möjligt.
  8. Klicka på ”Gå vidare”
  9. Välj önskad returadress.
  10. Klicka på ”Skicka returanmälan”.
  11. Du kommer att få information tillsänt dig via mail hur du går vidare med din retur. Om returen godkänds utan att du behöver skicka in produkten kommer du att få en kreditfaktura direkt till den mailadress du angett för faktura.


Om din returanmälan blir godkänd kommer du att erhålla ett e-mail innehållande tillvägagångssättet som följer eller begäran om komplettering. Returnera aldrig en produkt utan ett giltigt returnummer.

Konstateras din produkt som defekt enligt fabriksgarantin (inom garantitiden) så försöker vi i första hand reparera produkten. Om det inte går att reparera produkten ersätter vi dig med en ny eller likvärdig produkt. Har du egna önskemål så kan du skriva ner dessa i felbeskrivningen så tar vi hänsyn till dem i den mån vi kan.

Om vi inte hittar något fel på produkten i enlighet med din felbeskrivning kan du bli belastad en testavgift på 250:- inkl. moms samt returfrakt.